Átrendezné médiáját a Fidesz

Jelentősen átalakítás előtt áll a Fideszt kiszolgáló médiarendszer a Népszava szerint. A lap úgy tudja, hogy Mészáros Lőrinc (volt) felcsúti polgármester kebelezheti be a TV2 kereskedelmi csatornát; a televízióhoz hasonlóan szintén Andy Vajna érdekeltségébe tartozó Bors bulvárújságot és két legnagyobb példányszámú megyei napilapot, a Kisalföldet valamint a Délmagyarországot is. A Népszava forrásai úgy tudják, a miniszterelnök elégedetlen a TV2 működésével, mivel nézettségben nem tudta megszorítani az RTL Klubot, ráadásul az állami hirdetésekkel kitömött csatorna állítólag drágán működik. Ráadásul Andy Vajnával, egy iparági forrás szerint, azért is „elégedetlenek”, mert az érdekeltségébe tartozó Bors „nem állt bele eléggé a kampányba”, Vajna ugyanis – a baloldai olvasók megtartása érdekében – üzleti alapon működtetné.

Hirdetés

Hirdetés

Az iparágban azonban arról is beszélnek, hogy egy-egy cégbe szerveznék az összes kormányközeli nyomtatott lapot, a rádiócsatornákat és a televíziókat is, hogy „átláthatóbb legyen a rendszer működése”. A lap úgy tudja, az átrendezésre már ezen a nyáron sort keríthetnek.

A médiapiacon is érdekeltségei koncentrálására törekvő Fideszből – írja a Népszava – ajánlatot tettek az Orbán Viktorral tengelyt akasztó Simicska Lajos közterületi reklámcégének megvásárlására is. A Publimonttól, mint hírlik, hajlandó megválni Simicska, aki különben az április 8-ai választás után döntött a Magyar Nemzet és a Lánchíd Rádió bezárásáról.