Hatalomátvétel a Hír Tv-nél, Kocsis Máté már a stúdióban

Néhány perc alatt lezajlott szerda délelőtt a hatalomátvétel a Hír Tv-nél. Visszatért Liszkay Gábor, Szikszai Péter, Mentes Katalin és Korda Judit is. Az elbocsátásokat is elkezdték.

Hirdetés

Répásy Bálint az új vezérigazgató, aki a bezárt Magyar Nemzeti Kereskedőház Zrt.-nél korábban üzletfejlesztési igazgatóként dolgozott, Szikszai Péter a tartalmi helyettes, Korda Judit a másik helyettes, Pósa Árpád az online vezető, Mentes Katalin a hírigazgató. Liszkay Gábor médiatanácsadóként fogja irányítani a csatornát –  ezt jelentették be a fél 11-re összehívott állománygyűlésen. Elbocsátásokról konkrétumot nem mondtak, de a műsorstruktúra változik. Mindössze néhány perces volt a tájékoztató, kérdezni nem lehetett.

„A Hír Tv a médiapiaci változások közepette is sikeresen őrizte meg pozícióját, és ez minden dolgozójának az érdeme. Bár sok találgatás megjelent a csatorna sorsával kapcsolatban, tulajdonosként örömmel mondhatom és erősíthetem meg, hogy a Hír Tv helyzete stabil, a csatorna tovább működik, a jövője biztosított. Én magam sosem foglalkoztam a médiával, és ezen a jövőben sem szeretnék változtatni. Vagyis a tulajdonosi szerepvállalásnál nem fogok jobban belefolyni a Hír Tv életébe. Liszkay Gábort kértem meg, hogy legyen a médiatanácsadóm, és szakmai szempontból irányítsa a csatorna működését, Gábor pedig elfogadta a felkérést” – fogalmazott Nyerges Zsolt.

Szeretnék bemutatkozni: Nyerges Zsolt vagyok! – videón a Hír Tv-s hatalomváltás

Percek alatt lerendezte Nyerges Zsolt a menedzsementváltást szerdán a Hír Tv-ben. Bejelentette az új vezetőket, ezzel a maga részéről végzett is, kérdésekre nem válaszolt. Nézze meg a videót, amelyet az állománygyűlésen rögzítettek, majd juttattak el a Hvg.hu-hoz.

A Hvg.hu úgy tudja, Kálmán Olgát már tegnap este felhívták, hogy ma műsor lesz, de nélküle. 12 óra után jött ki Kálmán Olga a televízió épületéből, kezében az utolsó Magyar Nemzettel. Annyit mondott az újságíróknak, hogy a felmondási idejét, ezzel megerősítette, hogy távozik. Arra a kérdésre azonban nem válaszolt, hogy az esti műsort ő vezeti-e, valamint arra sem, hogy mi történt odabent. Az ismételt kérdésekre csak annyit mondott: „én készülök arra, hogy rövidesen találkozunk. Mármint hogy a nézők és én.”

A Hír Tv honlapján negyed egykor azt közölték, hogy Kálmán Olga és Csintalan Sándor műsorait mától nem láthatják a Hír Tv képernyőjén. Délután pedig a Műsorváltozás felirat jelent meg a képernyőn és elkezdték vetíteni Orbán Viktor tusnádfürdői beszédét.

Nagy Zoltán hírigazgatónak a gondnokok dobozolták a holmijait. Emellett több szerkesztőnek és Tarr Péternek is felmondtak. A távozók között van Bodacz Balázs, Zimon András, György Zsombor, Lampé Ágnes, Teszári Nóra is. Önként távozott a csatornától többek között Rechenberger Dániel sportriporter és Lukáts Péter kreatív kommunikációs igazgató.

Kétszázhetven ember sorsát, egzisztenciáját helyezte Szikszai Péter a csatorna hírszerkesztőségének, így a híradókat szerkesztők és a készítők, a riporterek és stábtagok kezébe – értesült a 168 Óra. Forrásaik szerint az érintetteknek azonnal kellett döntést hozniuk: maradnak, elkészítik a Hír Televízió esti hírműsorait, vagy azonnali hatállyal távoznak, de akkor az egész „kóceráj” bezár.

Krakkó Ákos visszatérhet a csatornához, a Népszava információi alapján az egykori riporter már a tévé Szentendrei úti épületében tartózkodik. Úgy tudják, este már ő lehet a Magyarország élőben című hírműsor egyik vezetője. Krakkó Ákos az elmúlt években Lázár János, korábbi miniszter sajtómunkatársa volt. A Hír Tv portálján közben megjelent a műsorajánló, este héttől Magyarország élőben Földi-Kovács Andreával.

„Augusztus végéig szabadságon vagyok, de az a tény, hogy ma nem készült felvétel, világosan jelzi, hogy a Szabadfogás című műsor megszűnt” – nyilatkozta Puzsér Róbert a 444-nek. – „A Sznobjektívvel kapcsolatban eddig nekem nem jeleztek, hogy igényt tart-e rá a csatorna, de annak a felvételei csak szeptemberben kezdődnének. Gondolom, addig közlik velem, hogy mi a műsor sorsa” – folytatta. Puzsér elmondta, hogy ha a Hír Tv-nél valóban a 2015. előtti állapotok visszaállítása zajlik, akkor a Sznobjektív nyilvánvalóan megszűnik. Ha különös módon mégis felajánlanák a folytatást, arról csak a műsor szerkesztőjével, Kovács Gáborral és a többi állandó résztvevővel egyeztetve hozhatna döntést.

A 19 órai Híradóban be is mondták a változásokat, Szikszai Péter úgy fogalmazott, hogy „a mai nappal a Hír Tv visszatért a jobboldalra, úgyhogy Csintalan Sándort és Kálmán Olgát már ne is keressék a nézők”. Aztán elkezdődött a Magyarország élőben, amit a televízió honlapján még fél 8-ra harangoztak be. Földi-Kovács Andrea úgy kezdett – a Hvg tudósítása alapján –, hogy „visszatértem, hogy emlékeztessem a nézőket a 3 évvel ezelőtti időszakra. Az első vendég Kocsis Máté. Ha visszaemlékeznek, ő volt az, akinek fájt, ami a Hír Tv-nél történt” – mondta a műsorvezető.

A 24.hu arról is tájékoztatott, hogy Kocsis azt is mondta, a Fidesznek a mai napon történtekhez semmi köze. Majd arra kérte a kormánypárti politikusokat, térjenek vissza a Hír Tv stúdiójába. Kocsis közölte, nem fideszes tévét szeretne, hanem „a saját szavazótáborunk számára szerethető televíziót”.

A következő vendég Gajdics Ottó és Huth Gergely a Magyar Idők és a Pesti Srácok főszerkesztője volt.

Nyerges Zsolt 11 óra körül távozott a székházból, az újságíróknak annyit mondott, hogy ő marad a tévé tulajdonosa. A kérdésre, hogy fideszes lesz-e a tévé, annyit mondott, hogy ő „nem szól bele médiaügyekbe” – írja az Index.

Csintalan Sándor a tájékoztató után a televízió épülete előtt válaszolt az újságírók kérdéseire. Nyerges Zsolt azt mondta, a Hír Tv működési feltételei biztosítottak, finanszírozható, jól működő tévét akar. Arra a kérdésre, hogy várható-e irányváltás, úgy válaszolt: „a fantáziátokra bízom, mi fog történni”, de aki ismeri Szikszai Pétert, sejtheti, mi lesz. Műsorok megszűnéséről nem volt szó – tette hozzá. „Ez a szeánsz nem erről szólt.” A jövőt illetően „a nevekből minden következtetést le lehet vonni, Szikszai nem arról híres, hogy nem vérengzik”. Ő délután már nem ül be a Tantuszra, biztosan nem dolgozik együtt Szikszaival.

Újságírók a Hír TV épülete előtt

Szerda délelőtt tíz óra előtt érkezett meg a televízió épületébe Nyerges Zsolt tulajdonos, valamint a régi vezetők közül Liszkay Gábor, Szikszai Péter, Mentes Katalin és Korda Judit is. Kálmán Olgával már tárgyaltak a gyűlés előtt és biztosan távozik.

Az Indexnek Csintalan Sándor azt mondta a tévé székháza előtt állva, hogy vagy kirúgják, vagy önként távozik. Hozzátette: biztos abban, hogy irányváltás lesz a tévénél, és a kormányhoz és a Fideszhez lojális irányba állítják ismét. A tévé néhány munkatársa délelőtt megpróbált Facebook-élővel jelentkezni az épületből, ám a biztonságiak megakadályozták, és kitessékelték őket.

Liszkay Gábor azt mondta reggel az épület előtt, hogy tanácsadó lesz.

Háromnegyed 10 körül megérkezett az épülethez Gulyás Balázs és Wahorn András, mindketten a Szabadfogás felvételére jöttek. Előbbi 2Rule-os pólóban – írja a 24.hu. A felvételt 11 órakor kellett volna elkezdeni, de Dévényi István műsorvezető éjszakai Facebook-posztjából kiderül, hogy sms-t kapott arról, hogy számítsanak rá, hogy nem engedik be őket. Ez meg is történt, információink szerint nem jutottak be. Gulyás Balázsnak és Wahorn Andrásnak viszont sikerült bemenni az épületbe, ott közölték velük, hogy nem lesz felvétel és azonnal távozzanak.

Délelőtt az Echo Tv is a helyszínre érkezett volt Hír Tv-s kollégákkal.

Szeressük a G-napot

Ha Simicska Lajos nem rúgja össze a port Orbán Viktorral, szegényebbek lennénk három év sajtószabadsággal.

Hirdetés

A Hvg megjegyzi: a Hír Tv-nél nemrég volt csoportos létszámleépítés, így a törvényi előírás miatt még másfél hónapig nem rúghatnak ki embereket, de nem is igazolhatnak újakat. Ettől még gyártó cégekkel szerződést bonthatnak és köthetnek.

A Hvg információi szerint felvetődött, hogy Császár Attila vagy Élő Gábor lehet a hírigazgató, de fontos szerepet kaphat Szikszai Péter is. A híradós stábok még elindultak forgatni, de a hírigazgató reggeli e-mailje alapján ezek az anyagok valószínűleg már nem neki készülnek – írta a 24.

Azt már kedd este megírta az Azonnali, hogy a biztonsági céget lecserélték a kormányközeli Valtonra.

A héten arról írt a 444.hu és a Hvg.hu is, hogy a Hír Tv „újra fideszes lesz”. Vagyis a jelenlegi ellenzéki hangvétel eltűnik, és ismét kormányközeli lesz a csatorna.

Tudjuk, hogy mindenki kér. Tudjuk, hogy mindenki panaszkodik. Mi legalább utóbbitól megkíméljük Önöket, inkább dolgozunk. Keményen. A túlélésért. Ha tudja, segítse, támogassa munkánkat, hogy hétről hétre fontos történeteket, értékes olvasmányokat tárhassunk Önök elé. A legfontosabb persze, hogy olvassanak minket és hírünket vigyék. Sőt, ha tehetik, fizessenek elő hetilapunkra! A túlélés másik záloga a közösségi finanszírozás. Erre a célra hoztuk létre felületünket a Patreon adománygyűjtő oldalán. Akár havi két dollár is óriási segítség. Mentsük meg együtt a szabad magyar sajtót! Nagyon köszönjük.

Hozzászólna? Várjuk Facebook-oldalunkon.