Most a Heti Választ szántották be

Borókai Gábor (fotó: Magyar Hang)

Archívumként marad fenn a Válasz.hu, és megszűnik a hetilap digitális kiadványa is – közölte pénteken a kiadóvállalat. Két hónappal a nyomtatott újság megszűnése után tehát teljesen eltűnik a piacról a 2001-ben létrehozott polgári hetilap.

Hirdetés

A Heti Választ a HírTV-vel és a Nemzet Lap- és Könyvkiadó Kft.-vel együtt adta át nemrég Nyerges Zsoltnak a korábbi tulajdonos, Simicska Lajos. Utóbbi környezetéből tavasszal még olyan információkat szivárogtattak ki: a milliárdos semmiképp nem akarja, hogy értékes médiaportfóliója a kormány kezébe kerüljön. Ungár Péter és egy másik vállalkozó is bejelentkezett a Magyar Nemzetre, de ők nem kaphatták meg a napilapot, amit a HVG.hu szerint augusztus végén kormánypárti sajtótermékként indíthatnak újra. A 24.hu információi szerint az is elképzelhető, hogy a Magyar Idők helyett lesz elérhető az idén nyolcvanéves lap, ahol április után csoportos létszámleépítés keretében mindenkitől megváltak.

A héten egyik napról a másikra fazonírozták kormányszócsővé a három éven keresztül pártfüggetlen HírTV-t is. Kedden jelentették be, hogy másnap állománygyűlést tartanak, ahol Liszkay Gábor és Szikszai Péter átvehetik az irányítást. Ez meg is történt, Csintalan Sándor és Kálmán Olga műsorát megszüntették, és távozásra bírták a csatorna számos dolgozóját. A 168 Óra szerint a hírszerkesztőséget viszont megzsarolták, hogy vagy folytatják, vagy leáll teljesen az adás, és ezzel veszélybe kerül több mint kétszáz munkavállaló jövője. Nem engedték leforgatni a szerdai Szabadfogást sem, így a műsor résztvevői a Magyar Hang szerkesztőségében tartottak egy soron kívüli beszélgetést.

Kerestük a Heti Válasz több munkatársát is, akik egyaránt arról számoltak be: mindenféle tartalomelőállítást be kell szüntetni. Így nemcsak a Válasz.hu nem frissül tovább, de a digitálisan hetente megjelenő Heti Válasz is eltűnik a piacról. A kiadó júniusban kezdeményezett csődeljárást a tulajdonosoknál, akkor pedig azt lehetett hallani, hogy az újságírók így három hónapig mindenképp védelmet élveznek. A Borókai Gábor főszerkesztővel készült júniusi interjúnkban egyébként már felmerült, hogy kormányközeli tulajdonoshoz kerülhet a lap. Rákérdeztünk arra, hogy Nyerges kormányhoz fűződő viszonya milyennek mondható, de erről nem sikerült akkor közelebbit megtudni. Nyerges azóta a héten már megjelent a HírTV-nél, ahol azt állította, hogy ő nem szól bele semmibe, de azért mégis átpasszolta az irányítást a kormánypárti köröknek.

A Heti Válasz legutóbbi száma szerdán került ki a Digitalstandra, a lapban pedig nem történt arra vonatkozó utalás, hogy jövő héten már ne jelennének meg. A munkatársak nemrég húzták magukat összébb eddigi irodájukban, és nem úgy készültek, hogy az eheti lesz az utolsó az újságból. A lapban olvasható Ablonczy Bálint beszámolója Tusnádfürdőről, Élő Anita cikke az új gyülekezési törvényről, Stumpf András interjúja Keresztes László Lóránttal és Sümegi Noémi írása a városi madárállomány átalakulásáról. Az újságírók ezelőtt elkezdtek dolgozni a jövő heti számon is.

Hirdetés

A Heti Válasz bezáratását ügyvezetőváltás keretében jelentették be: augusztus 3-ával Kovács Ildikó érkezik Borókai Gábor helyére. Korábban az hangzott el, hogy a lap tovább működhet, amennyiben sikerül új befektetőt találnia, de ez a valóságban nem történt meg, és feltehetőleg Simicska Lajos nem is akarta a Nyergeshez kerülés előtt eladni senkinek ezt az újságot sem. A 24.hu eközben arról számolt be csütörtökön, hogy a Mandiner környékén jöhet létre új, hatvanoldalas hetilap, ami feltehetőleg megpróbálja megszerezni a Heti Válasz előfizetőit is. A Mandiner tavaly került a korábban Habony Árpádot hitelező Tombor András tulajdonába, azóta pedig a portál jóval elkötelezettebb a kormány irányába. A Mandiner elődje, a Reakció egyébként még havilapként jelent meg a kétezres években.

Augusztus 1-jével továbbá visszahívták Schlecht Csabát, a Magyar Nemzet volt főszerkesztőjét is a Lánchíd Rádió Kft. ügyvezetői posztjáról. A pozícióban ezután kizárólag Csizmadia József Benedekné található meg, aki a Nemzet Kft.-nél idén tavasszal még gazdasági igazgató volt.