HIRDETÉS
Kezdőlap Belföld Meghekkelt Or...

Meghekkelt Orbán-interjú: pénzbüntetést kérnek a vádlottra

HIRDETÉS

Pénzbüntetést kért az ügyész az Orbán-interjú meghamisítása miatt indult eljárás vádlottjára – tudta meg a Magyar Hang. Az eljárás információs adat megsértésének bűntette miatt indult, ami legfeljebb három év szabadságvesztéssel büntethető.

HIRDETÉS

A szóban forgó interjú éppen két éve, 2016. december 24-én jelent meg a Fejér Megyei Hírlapban. Olyan viccesnek szánt szövegeket írtak bele, amelyeket Orbán Viktor miniszterelnök nem mondott. Például hogy a kórházi ápolók bérével a kórházi hullák száma is emelkedett, vagy – a manipulatív nemzeti konzultációkra utalva – hogy „mi kikértük az emberek véleményét, bár nem érdekelt minket”.

A kiadó villámgyorsan lezavart belső vizsgálata után fejek hullottak: öt vezető szerkesztőt közvetlenül karácsony után kirúgtak. A kiadó Pannon Lapok Társasága (PLT) – amelyet ezt megelőzően kebelezett be Mészáros Lőrinc cége, a Mediaworks – feljelentése nyomán büntetőeljárás is indult, ez idén áprilisban zárult le: az ügyészség F. Gábor, a Veszprémi Napló akkori digitális menedzsere ellen emelt vádat.

HIRDETÉS

Meghekkelt Orbán-interjú: jogerősen veszített a Mediaworks | Magyar Hang

Közel tízmillió forintjába került Mészáros Lőrincnek a bűnbakkeresés.

Az ügyben eddig egyetlen tárgyalási napot tartottak, még szeptemberben. A vádirat szerint a PLT-hez tartozó napilapok központi cikkeiért a veszprémi szerkesztőség néhány kiemelt munkatársa felelt. Ezek közé tartozott F. Gábor is, így a cikket ő is megkapta. A miniszterelnöki interjút a központi szerkesztő másolta be valamennyi napilap oldalára. A kiadónál azonban a számítógépes program védelmére vajmi kevés figyelmet fordítottak: a lapcsoport négy megyéjének több tucat alkalmazottja az eredeti, mindenki által ismert, közös jelszóval használta a rendszert. A vád szerint F. Gábor Veszprémben a saját számítógépéről az egyik szabadságon lévő munkatársának felhasználói nevével és jelszavával belépve írt bele a Fejér megyei napilapban megjelenő interjúba.

F. a nyomozás során és a bíróságon is tagadta, hogy ő módosította a szöveget. Őt – szemben a másik négy elküldött munkatársával – egyébként nem azonnali hatállyal rúgták ki, hanem rendes felmondással távozott. Azért – érvelt –, mert nem volt egyértelmű, hogy ő nyúlt bele az interjúba. Arról beszélt, amikor nem ült a helyén, bárki hozzáférhetett akár távolról is a számítógépéhez, és így az ő gépén keresztül is beleírhattak. Telefonon elértük F. Gábort, nyilatkozni azonban nem akart.

A tárgyaláson kiderült az is, hogy a nyomozó hatóság több informatikai szakértői véleményt is rendelt. Érdekesség viszont, hogy a szakvélemények egy olyan számítógépről készültek, melyet a közvetlenül a rendőrségi lefoglalás előtt többen használtak. Úgy tudjuk, a hamisítás hírére elrendelt belső vizsgálat során az informatikusok vették magukhoz a gépet, amit így egy bő napon át ők használtak, azon programokat futtattak. Mindenesetre a szakértőket a következő tárgyaláson hallgatják meg.

Az első tárgyaláson egyébként a korábbi ügyvezetőt, Kázmér Juditot, illetve más egykori munkatársakat, köztük a központi tartalmakért is felelős veszprémi főszerkesztőt, Németh F. Bernadettet tanúként hallgatták meg. Utóbbit ugyan szintén kirúgták a „vérengzős napon”, de a hatalom nem hagyta az út szélén. Miután Heinrich Pecina bő egy évre a nevére vette a három észak-kelet-magyarországi napilap (Észak-Magyarország, Hajdú-bihari Napló, Kelet-Magyarország) kiadóját, Forgács Bernadett néven tartalomfejlesztési vezetőt csináltak belőle.

Noha a szakmában különböző pletykák keringenek arról, kinek és miért állhatott érdekében belenyúlni az interjúba, tény: a botrány jó okot és alkalmat kínált a veszprémi és székesfehérvári szerkesztőségek egy ideje már levegőben lógó lefejezésére. A belső vizsgálat után öt vezető szerkesztőt elbocsátottak, később pedig más érintettek is távoztak. Mint arról elsőként beszámoltunk, a Fejér Megyei Hírlaptól kirúgott felelős szerkesztők, Hajnal Csilla és Klecska Ernő novemberben jogerősen is pert nyert az időközben Mészáros Lőrinc tulajdonából a Fidesz központi médiaalapítványába került Mediaworksszel szemben.

A cégnek 4,2 millió, illetve 3,9 millió forintot, továbbá az elmaradt végkielégítéseiket kell számukra kifizetni, de a fellebbezés több mint egymilliós díját és a perköltségeket is a Mediaworksre terhelték.

Ennek a cikknek a nyomtatott változata a Magyar Hang 32. számában jelent meg, 2018. december 21-én.

Hetilapunkat keresse az újságárusoknál, vagy elektronikus formában a Digitalstandon! És hogy miről olvashat még az ünnepi számban? Itt megnézheti!

HIRDETÉS

Tudjuk, hogy mindenki kér...

…tudjuk, hogy mindenki panaszkodik. Mi legalább utóbbitól megkíméljük Önöket, inkább dolgozunk. Keményen. A túlélésért. Ha tudja, segítse, támogassa munkánkat, hogy hétről hétre fontos történeteket, értékes olvasmányokat tárhassunk Önök elé. A legfontosabb persze, hogy olvassanak minket és hírünket vigyék. Sőt, ha tehetik, fizessenek elő hetilapunkra! A túlélés másik záloga a közösségi finanszírozás. Erre a célra hoztuk létre felületünket a Patreon adománygyűjtő oldalán. Akár havi két dollár is óriási segítség. Mentsük meg együtt a szabad magyar sajtót! Nagyon köszönjük!

Hozzászólna? Várjuk Facebook-oldalunkon:
HIRDETÉS
Szabó Zsolt László
Szabó Zsolt László
A Magyar Hang belpolitikai újságírója

Ezek is érdekelhetik még

Legolvasottabb a Magyar Hangon

HIRDETÉS

Kövessen minket a közösségi oldalainkon!

26,945lájkolóTetszik
2,139követőKövetés
15,720feliratkozóFeliratkozás

Friss lapszámunk

Mennyire vagy csalódott, Bori? – Magyar Hang-ajánló

Páros interjú Péterfy Borival és Gergellyel, beszélgetés Donáth Annával, riport az ukrán-magyar határról, könyvheti melléklet. Keresse a friss Magyar Hangot!
HIRDETÉS
HIRDETÉS

Kiemelt cikkek

A magyar infláció volt májusban a második legmagasabb az EU-ban

Magyarország 4 százalékát csak Románia 4,4 százaléka előzi meg. Az uniós átlag 1,6 százalék.