HIRDETÉS
Kezdőlap Belföld Rövid közjáté...

Rövid közjáték után találhat egymásra az Echo és a Hír TV

HIRDETÉS

Tavaly augusztus 1-jén foglalta vissza korábbi vezetőség a Hír TV-t, amit előtte Simicska Lajos nagyvállalkozó adott tovább Nyerges Zsoltnak. Bár a tulajdonosi oldalról korábban olyat is lehetett hallani, hogy a Hír TV finanszírozása 2019 végéig biztosított, végül kapitulált, és szinte minden tulajdonát átjátszotta kormányközelbe.

HIRDETÉS

A hatalomátvétel augusztusban rövid idő alatt lezajlott, a régi emberek felvonultak a csatorna székházánál: visszatért Liszkay Gábor és Szikszai Péter, de például Mentes Katalin és Korda Judit is. – Bár sok találgatás megjelent a csatorna sorsával kapcsolatban, tulajdonosként örömmel mondhatom és erősíthetem meg, hogy a Hír TV helyzete stabil, a csatorna tovább működik, a jövője biztosított – jelentette ki akkor Nyerges.

Az első nap azonban rögtön el is küldték a Hír TV-től többek közt Kálmán Olgát, Csintalan Sándort, Bodacz Balázst vagy épp főszerkesztőnket, György Zsombort. Az elmúlt hónapokban is akadtak változások: volt, akitől megváltak, miután nem alkalmazkodott kellőképp az új irányhoz, mások önként távoztak.

Nem felejtünk, Péter – a Hír Tv bekebelezéséről | Magyar Hang

Ameddig pirosban vagyok, ne aggódjatok – mondta valamikor 2015 februárjában Tarr Péter a Hír Tv állományülésén. Akik az elmúlt bő három évet a tévé berkein belül töltötték, lesték is mindig Petit, vagyis a vezérigazgató-helyettes urat, nyugtázva, hogy bizony mindig pirosban jött.

Közben már nyáron hallani lehetett arról, hogy két adót nem feltétlenül éri meg egyszerre fenntartani, ezért idővel összevonhatják a Hír TV-t és az Echo TV-t. Szó volt arról is, hogy a két tévének majd versenyeznie kell, illetve, hogy míg a komolyabb tartalmat a Hír TV-re gyárthatják, a szórakoztatóbb műsorok mennek az Echóra.

Ilyet ugyanakkor nagyon nehéz ma kijelenteni: a Hír TV-n is van Főhős Apáti Bencével, az Echón épp G. Fodor Gábor kapott műsort, gyakorlatilag nehéz megkülönböztetni a két csatornát. A résztvevők is szinte ugyanazok: az egyikben Apáti állandó vendég, a másikban műsora van, felbukkan Jeszenszky Zsolt és Huth Gergely itt is, ott is.

HIRDETÉS

Szikszai Péter augusztusban még azt mondta a Népszavának: „Önök is írták, hogy lesz majd egy »hard pornó« és »szoft pornó« felállás, vagy éppen versenyezni fogunk, de az utóbbiban nem hiszek. Ez egy olyan kicsi piac, hogy ezen még versenyeztetni is a két tévét teljesen értelmetlen. Mit érünk vele, ha pár ezer nézőt átcsábítunk a másiktól? Hosszú távon nyilván műfaji eltérésekkel lehet működtetni párhuzamosan a két televíziót.” Akkor Szikszai még azt is leszögezte, nincs ilyen döntés, hogy a két tévét összevonnák, és a szándékról sem tud, az Echo TV székházában pedig szerinte elég hely sem lenne az összevonáshoz.

A Hír TV nézettsége egyébként már tavaly szeptemberre nagyot zuhant, mint azt a 24.hu megírta szeptemberben. A Magyarország élőben első adását 20 ezerrel kevesebben nézték az előző napi Egyenesennél, 59 ezer helyett 39 ezren, a számok pedig csak egyre lejjebb mentek. Az Echo havi közönségaránya – a televíziót néző lakosság valamennyi korosztályi kategóriájában – pedig szinte el sem érte az egy százalékot. Augusztusban volt olyan is, hogy 19 és 20 óra között csak ötezren nézték a Hír TV-t. A két csatornát egyébként mostanában összesen néhány tízezer fő nézheti.

Menekülnek az újságírók a Hír Tv-től | Magyar Hang

Távoznia kellett a Hír Tv-től Medgyesi Miklósnak, miután kellemetlen kérdést tett fel Halász Jánosnak. A riporter öt éve dolgozott a csatornánál, és bár maradt a váltás után is, de láthatóan nem kívánt beállni a Fidesz-kompatibilis vonalba. Ahogy a HVG.hu beszámolt róla, és mi is értesültünk a hétvégén, Medgyesi a Fidesz frakcióvezető-helyettesénél – aki egyben a nemzetbiztonsági bizottság alelnöke – érdeklődött Nikola Gruevszki ügyéről.

Novemberben aztán a két csatorna egy fedél alá került, Liszkay Gábor irányításával állt fel a Közép-Európai Sajtó és Média Alapítvány. Így gyanítható volt, hogy felgyorsul az összevonási folyamat, amit többen már év végére jósoltak.

Eközben az Echo TV új vezérigazgatója az a Vaszily Miklós lett, aki korábban az Origo, majd az MTVA élén szerzett elévülhetetlen érdemeket. Visszatért továbbá az Echóhoz az a Mentes Katalin, aki korábban dolgozott már ott. Ő azután mondott még fel a csatorna hírigazgatói posztjáról, hogy a vezérigazgató-helyettesként dolgozó élettársa, Szikszai Péter is távozott a tévétől.

A háttérben sajtóértesülések szerint a Farkas Boglárka vezérigazgatóval kialakult személyes konfliktusuk állt. Farkas ugyanis jó viszonyt ápolt Mészárosné Kelemen Beatrix igazgatósági elnökkel. A Híradó akkor Császár Attilához került. Végül Mészáros is felajánlotta tulajdonait a jobboldali sajtóalapítványnak, Farkas Boglárka pedig a Mészáros-birodalom sajtósa lett.

Most elsőként a hírigazgatóságok munkáját hangolják össze: a közös gyártás technikai, műszaki és alkotói feltételeit alakítják ki. Minderről Répássy Bálint vezérigazgató tájékoztatta január 22-én körlevélben a HírTV dolgozóit. Hogy az összeolvadás miként fog ezután kinézni a gyakorlatban, februárban derülhet ki.

Elkezdték a Hír TV és az Echo TV összehangolását | Magyar Hang

Miután a Hír TV és az Echo TV is a fideszes Közép-Európai Sajtó és Média Alapítvány kezébe került, elkezdték a két televízió „egyes tevékenységeinek és működésének összehangolását” – tudta meg a Magyar Hang. Minderről január 22-én körlevélben tájékoztatta a Hír TV munkavállalóit Répásy Bálint vezérigazgató.

A 24-nek eközben interjút adott Varga István, a jobboldali sajtóalapítvány kuratóriumának elnöke, korábbi fideszes parlamenti képviselő. Varga az első beszélgetés közléséhez többek közt „a személyét érintő negatív színezet” miatt nem járult hozzá, a hírportál pedig ezután leült vele még egyszer interjúzni. A beszélgetésben Varga nem értette, mi a probléma az alapítvány nemzetstratégiai jelentőségűvé nyilvánításával, és úgy vélte, ugyanilyen nonprofit rendszer működik Norvégiában, Svédországban vagy Nagy-Britanniában.

Varga állítása szerint a formátum Liszkay ötlete volt, őt is a Magyar Nemzet egykori főszerkesztője kereste fel. A kuratóriumi elnök így foglalta össze céljukat: „az alapítvány célja pont az, hogy a keresztény oldalon is az ÉS-hez hasonló profi újságírás legyen.” De kritikát is gyakorolt Varga, úgy vélve, hogy a közmédia távolról sem tökéletes, és adásba kellett volna adni a tüntetést. „Az ott dolgozóknak le kell vonni a megfelelő konzekvenciákat” – mondta.

HIRDETÉS

Tudjuk, hogy mindenki kér...

…tudjuk, hogy mindenki panaszkodik. Mi legalább utóbbitól megkíméljük Önöket, inkább dolgozunk. Keményen. A túlélésért. Ha tudja, segítse, támogassa munkánkat, hogy hétről hétre fontos történeteket, értékes olvasmányokat tárhassunk Önök elé. A legfontosabb persze, hogy olvassanak minket és hírünket vigyék. Sőt, ha tehetik, fizessenek elő hetilapunkra! A túlélés másik záloga a közösségi finanszírozás. Erre a célra hoztuk létre felületünket a Patreon adománygyűjtő oldalán. Akár havi néhány száz forint is óriási segítség. Mentsük meg együtt a szabad magyar sajtót! Nagyon köszönjük!

Hozzászólna? Várjuk Facebook-oldalunkon:
HIRDETÉS
Lakner Dávid
Lakner Dávid
1990-ben született újságíró, a Magyar Hang munkatársa. 2015-től dolgozott a Magyar Nemzetnél, előbb az MNO-nál, majd a kultúra rovatban. Média, film, irodalom, Bergman, Camus, Vonnegut.

Ezek is érdekelhetik még

Legolvasottabb a Magyar Hangon

HIRDETÉS

Kövessen minket a közösségi oldalainkon!

27,889lájkolóTetszik
2,412követőKövetés
16,779feliratkozóFeliratkozás

Friss lapszámunk

Orbán hamis mítoszt épít – Magyar Hang-ajánló

Németh Miklós- és Gémesi György-interjú; megszólal a „kutyagyilkos bisztró” pultosa; gyerekkönyvmelléklet; vajteszt. Itt a friss Magyar Hang!
HIRDETÉS
HIRDETÉS

Kiemelt cikkek

Döntetlen Litvániában, a továbbjutás a Fradi kezében

Meglehetősen unalmas találkozón ezúttal gól nélküli döntetlent ért el a Ferencváros az Európa-liga csoportkörbe jutásért játszott selejtező első meccsén a litván Suduva ellen. Visszavágó egy hét múlva a Groupama Arénában.